Jak chronić swój znak towarowy, nazwę i logo firmy
2 min readZnak towarowy może składać się ze słowa, dźwięków, logo, kolorów i czcionki, lub może to być połączenie dowolnego z powyższych.
Ale żeby znak towarowy mógł być zarejestrowany w Urzędzie Patentowym, musi być unikalny. To właśnie stopień unikalności często decyduje o tym, czy można go zarejestrować, czy też nie. Na przykład podstawowy kolorowy kształt często nie jest wystarczająco unikalny, aby kwalifikować się do rejestracji jako znak towarowy. Znaki towarowe nie mogą być również obraźliwe czy wprowadzające w błąd.
Czy rejestracja nazwy firmy jest opłacalna
Dany znak towarowy może być zarejestrowany tylko raz w odniesieniu do określonego lub podobnego rodzaju towarów lub usług. Podobny znak nie może być używany, jeżeli mógłby potencjalnie wprowadzać konsumentów w błąd, dlatego konieczne jest przeszukanie bazy znaków towarowych przed złożeniem wniosku o rejestrację w Urzędzie Patentowym. Możliwe jest roszczenie sobie prawa własności do niezarejestrowanego znaku towarowego. W takim przypadku można powołać się na przepisy prawne o nieuczciwej konkurencji, aby uniemożliwić innej firmie używanie podobnego znaku do promowania swoich towarów lub usług.
W takim przypadku konieczne jest udowodnienie własności niezarejestrowanego znaku towarowego, jak również wartości firmy, która została zbudowana i jest powiązana ze znakiem towarowym. Można tego dokonać poprzez wykazanie, że nasza firma jako pierwsza sprzedała produkt czy usługę pod daną nazwą. Trzeba również wykazać szkodę, która została spowodowana używaniem znaku przez nieuczciwą konkurencję. O wiele łatwiej jest bronić zarejestrowanego znaku towarowego, co zapewnia wyższy poziom pewności prawnej i ochrony własności intelektualnej dla twojej firmy.
Jeśli szukasz więcej informacji na temat ochrony nazwy firmy bez rejestracji znaku towarowego w Urzędzie Patentowym, zajrzyj na stronę https://znakitowarowe-blog.pl/ochrona-nazwy-firmy-bez-rejestracji-znaku/. Znak towarowy jest zwykle używany do działań związanych z budowaniem marki i często jest całkowicie oddzielony od zarejestrowanej nazwy firmy. Jednak czasami można go użyć do bardziej ogólnej ochrony nazwy firmy, aby dodatkowo uniemożliwić nieuczciwym konkurentom próby używania podobnych nazw.